неделя, 2 януари 2011 г.

СЪЛЗИТЕ НА ДЪЖДА

Хладен следобед, събота беше... 
Пих по неволя горчиво кафе... 
Бе притъмняло, с грохот валеше... 
Слънчево беше в мойто сърце... 
Сушава стряха бе кафенето... 
Аз пък бях птица с мокри крила 
с непрестанен взор към небето, 
но на суша, далеч от дъжда.
И поседнах във ъгъл самотен, 
с мокри дрехи, но с ведра душа... 
С оптимизъм в душата закотвен... 
В този миг влезе вътре дъжда... 
Поприведено, сгърбено старче 
дръпна стола и седна до мен. 
Бе преминал през цялото барче 
и ми каза с тъга “Добър ден”. 
Аз му кимнах и отговор дадох. 
Седна той и тогава се взрях- 
като филм от отминала младост, 
свой учител в него познах. 
Бе одърпан и с мръсни ръкави, 
без коса, със сплъстена брада 
и кафето във миг ме задави... 
По-горчив някак стана денят... 
Неудобно ми беше да кажа, 
че познах го – учителят мой... 
И виновен, живял ненаказан се почувствах. 
Светец беше той... 
Извади мълком кърпичка стара, 
изсипа шепа стотинки от там, 
чай поръча, поиска цигара... 
Бе изгубил младежкия плам... 
Заговори за своите болки- стар бил, 
болен, останал и сам, 
а очите му- влажни, дълбоки... 
Бяха същите, както ги знам... 
Със ръката, с която съм писал, 
насърчаван от стареца благ, 
аз посегнах и чая платих му... 
Той учтиво усмихна се пак... 
Недопито кафето остана... 
Станах мълком, тръгнах в дъжда, 
а душата ми – кървава рана... 
Как дъждът ми обърна деня... 
Млади баровци, нагли, неуки 
със парите купуват души... 
А светците, дето ни учеха 
ги забравихме в сетните дни...
И понесъл цялата болка 
от неправдата в нашия свят, 
мен прониза ме в ляво, дълбоко... 
Със сълзи и дъждът заваля... 

Автор..

2 коментара: